לפיד לבנט: "הכשרת אביתר תביא לפגיעה חמורה ביחסים עם ארה"ב"

נדב דוד 4 Comment on לפיד לבנט: "הכשרת אביתר תביא לפגיעה חמורה ביחסים עם ארה"ב"

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד במכתב נחרץ לראש הממשלה בנט דורש ממנו לעצור את כל הליך הכשרת אביתר, "עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב". חברי הקואליציה מהעבודה ומרצ מתנגדים בחריפות להכשרת אביתר

צילום: פלאש 90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שאמש בנט וגנץ החלו לפזר הבטחות כי יכשירו את מאחז אבייתר ויאשרו לבנות שוב את הישיבה במקום וזאת לאחר שנכתבה חוות דעת משפטית על דעת היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט כי אפשר להכשיר את המאחז לבניה חוקית לאחר הכרזה על אדמות מדינה, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כותב מכתב חריף לראש הממשלה בנט ומבהיר כי הוא מתנגד בנחרצות להכשרת המאחז אביתר.

לפיד במכתב חריף לבנט נגד הכשרת אביתר:

במכתב הבהיר לפיד לבנט, "כל צעד ליישום המתווה האמור, אשר כידוע לא נעשה בהתייעצות עמי ולא על דעתי, כולל עצם ההכרזה על אדמות מדינה או הוצאת צו תכנון מיוחד, עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב, והדבר כבר הובהר על ידי הממשל האמריקאי בדרגים בכירים", הבהיר לפיד לבנט נחרצות ואף עותק מהמכתב הועבר ללשכת היועמ"ש. המכתב פורסם בעיתון הארץ.

השר עיסוואי פריג' כתב נחרצות: "הסכמות צריך לכבד. אביתר צריך להיהרס".

ח"כ נעמה ליזמי (העבודה) כתבה: "מאמינה בשלום ומתנגדת לבנייה הלא חוקית בשטחים, ובמיוחד להכשרה של אביתר. מי שמוכן לחרב את היחסים של ישראל עם הידידות שלה בעולם בכלל ובמזה"ת בפרט, רק כדי להכשיר מאחז לא חוקי אחד, לוקה בעיוורון מסוכן, ומפקיר את העתיד והביטחון של ישראל".

ח"כ מוסי רז אמר בגל"צ: "לא חושב שאוכל לבלוע צפרדע כזו, זו אחת יותר מדי. אם אני יכול להפיל את אביתר – אעשה זאת, גם אם זה אומר להפיל את הממשלה. זה מסכן את חיילי צה"ל"

ממרצ נמסר: "מרצ תתנגד לכל ניסיון להקמת התנחלויות חדשות, עניין שנמצא גם בבסיס ההסכמה שהביאה להקמת הממשלה. קידום התנחלות מבודדת בלב הגדה, בעלויות של מיליוני שקלים, יפגע בסיכוי להשיג הסדר מדיני ובבטחון של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. זה הדבר האחרון שישראל צריכה".

 



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אמריקה והאום מיתערבים בכל דבר שנוגע לעניין ישוב הארץ וזה דבר שמככיס את הקדוש ברוך הוא מאד

  2. 1

    אין גבול לטפשות? למה לעורר דובים מרבצם? ולאיש הזה יש 20 מנדטים, ו20 אחוז שרואים אותו כראש ממשלה? תעודת עניות לעם ישראל!